Retourneren
- Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om het product retour te melden via onderstaande gele knop.
- Indien u een product wilt retourneren, dient u gebruik te maken van ons online retourportal voor het aanmelden van je retour. In dit retourproces kunt u aangeven welke producten retour moeten en met welke vervoerder u het pakket wilt retourneren.
Of ga naar de pagina Garantie, product Beschadigd
Veelgestelde retour-vragen
Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug?
In principe bijna altijd. Het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van het product.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. U mag een naaimachine bijvoorbeeld gerust uit de verpakking halen en bekijken, het is niet de bedoeling dat u er één kleding stuk mee gaat maken of de naaimachine even flink uitproberen en dan naaimachine vervolgens aan ons terugstuurt.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Wij betalen het bedrag zo snel mogelijk terug. Dit zal op dezelfde wijze gebeuren als de betaalmethode welke u gekozen heeft bij het bestellen van de artikelen. Wanneer de artikelen bij ons binnen zijn zullen we uiterlijk binnen 7 werkdagen het bedrag terugstorten.
Wie is er verantwoordelijk voor een correcte aflevering van de retourzending?
De verantwoordelijkheid voor de retourzending ligt bij u zelf. Het is conform de wetgeving de consument die verantwoordelijk is dat de retourzending in goede staat aankomt bij Huissteden.nl. Daarom biedt Huissteden de mogelijkheid om de retourzending te verzekering. Deze verzekering kan afgesloten worden tijdens het retourproces.
Wie betaald de retour-verzendkosten?
Wanneer een product verkeerd of defect is aangekomen en dit aangetoond kan worden betalen wij de verzendkosten van het retoursturen van het product. Wanneer een artikel niet bevalt, u per ongeluk een verkeerd artikel heeft besteld of u van gedachte bent veranderd bent u zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
Wat mag wel en niet in de bedenktijd?
-
Binnen het retourtermijn kunt u uw aankoop thuis rustig bekijken net zoals je het in de winkel zou doen. Bevalt het artikel niet omdat het bijvoorbeeld te groot of te klein is, of toch net niet de goede kleur heeft, dan kun je het retour sturen en krijgt u uw geld terug.
Hieronder geven we je een paar tips om te voorkomen dat je teleurgesteld raakt bij het retour sturen van je aankoop.
- Wij begrijpen je enthousiasme om iets uit te pakken maar pak je aankoop altijd zorgvuldig uit waarbij de verpakking of het product niet beschadigd raakt.
- Wanneer je een artikel echt gaat gebruiken ontstaat al gauw waardevermindering doordat er gebruikssporen achterblijven. Een voetpedaal zal niet zo snel gebruikssporen achter laten, maar bij bijvoorbeeld een naai- borduur, lockmachine of een ScanNCut uitproberen wel natuurlijk. Pak het gerust netjes uit en bekijk het van alle kanten maar ga er niet mee naaien, borduren of snijden.
- Sommige bijgeleverde accessoires heb je niet direct nodig om te bepalen of je aankoop aan jouw verwachting voldoet. Laat die dan in de verpakking zitten, dan kan je ze ook niet kwijtraken.
- Als de originele verpakking, of de binnen verpakking ter bescherming van het product ontbreekt of zwaar is beschadigd is er ook sprake van waardevermindering.
- Meer informatie consumentenbond >>
Wat kan niet retour?
Je kunt niet alles wat je online koopt retourneren. Voor sommige producten geldt geen bedenktijd:
- Software waarvan de verzegeling na levering is verbroken of waarvan de verpakking is geopend. Ook geïnstalleerde of geregistreerde software kunt u niet terugsturen.
- Verbruiksartikelen, zoals folies, matten en vloeistoffen waarvan de verpakking is geopend
- Boeken, om kopieren te voorkomen
- Garens, het is niet meer te controleren of het aantal meters nog klopt.
Hoe kan ik het best mijn retour inpakken?
- U pakt het product - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele staat in, ongeopend (niet gebruikt) en onbeschadigd in de oorspronkelijke verpakking.
- Stuur de artikelen het liefst op zoals deze verstuurd zijn. Als de orginele verzenddoos er niet meer is raden wij aan de artikelen goed te verpakken zodat deze niet beschadigen tijdens het vervoer.
- Een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product en onbeschadigd mag uiteraard wel verlangd worden.
Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires, beschadigde verpakking en/of het ontbreken van de originele verpakking/beschrijving heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijgt u van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Gebruikte goederen kunnen wij helaas niet retourneren. - Vergeet niet de orderbon bij te voegen aan het pakket.
Kan ik een artikel ruilen?
Het is momenteel alleen fysiek in de winkel mogelijk om artikelen te ruilen.